فرآیند تولید پریفرم
نویسنده : مدیر سایت    
دوشنبه 21 فروردین 1396
    
تعداد بازدید: 11252
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج : 1396/1/21

پلی اتیلن ترفتالات با توجه به ساختار قطبی خود یک پلیمر جاذب رطوبت است بنابراین قبل از فرآیند شدن باید رطوبت آن گرفته شده و خشک شود.

عمده پریفرم های این شرکت با مواد پت گرید بطری 781 و 821  تولید میشود .

PET ( پت ) گرید بطری781  با ویسکوزیته 0.78 مناسب برای تولید پریفرم آب معدنی 

PET (پت  ) گرید بطری 821 با ویسکوزیته 0.82 مناسب برای تولید پریفرم برای استفاده در تولید بطری های گازدار کربناتی

تقسیم بندی پریفرم از نظر قطر دهانه :

پریفرم دهانه 28 :

این استاندارد دهانه به گونه ای طراحی شده است که در فشار بالای گاز مقاومت خوبی در قسمت درب بند دارد . علاوه بر این به دلیل استحکام بالاتر  در برابر فشارهای مکانیکی و همچنین حرارت ، مقاومت بیشتری از خود نشان میدهد .از پریفرم های این دهانه در تولید بطری های نوشیدنی گازدار نظیر انواع نوشابه های کربناتی ، ماءالشعیر ، دوغ ، آبمیوه ، و آب گازدار و همچنین بسته بندی فرآورده های  بدون گاز مانند آب معدنی ، لبنیات ( دوغ ، آبمیوه) روغن خوراکی ، آبمیوه ها و محصولات آرایشی بهداشتی مانند انواع شویندها – داروهای مکمل و انواع سموم استفاده می شود .

. انواع پریفرم دهانه 28 :

19 گرمی ، 23 گرمی ، 45 گرمی ، 47 گرمی ، 22 گرمی و .....

پریفرم دهانه 30 :

این استاندارد دهانه در بسته بندی محصولات بدون گاز کاربرد دارد . در حالیکه این استاندارد ویژه بطری های آب معدنی  شناخته می شود اما در بسته بندی سایر فراورده های بدون گاز مانند انواع شیر آب میوه نیز میتواند استفاده شود

 

انواع پریفرم دهانه 30 :

 پریفرم long neck   : پریفرم 28 گرمی ، پریفرم 15 گرمی ، پریفرم 16 گرمی ، پریفرم 13.5 گرمی ، پریفرم 30 گرمی ، پریفرم 34 گرمی  و ...

پریفرم short neck   پریفرم 25 گرمی و پریفرم 12 گرمی ، پریفرم 11.5 گرمی و...

پریفرم دهانه 38 :

این استاندارد برای تولید بطری های 450 گرم الی 500 گرم جهت بسته بندی انواع سس کاربرد دارد .به دلیل شباهت بسته بندی سس در شرکت های مختلف  ، مناسب ترین وزن برای این پریفرم 37 گرم می باشد .

پریفرم دهانه 45 : استاندارد دهانه 45 برای تولید بطری هایی با حجم بالا و بسته بندی انواع محصولات بدون گاز مانند روغن های خوراکی ، شوینده ها ، و سایر مایعات با ویسکوزیته بالا دارای استحکام و کارآیی مناسب با حجم می باشد .

پریفرم های شورت نک ( پریفرم 25 گرم و پریفرم 12 گرم )  

در این نوع پریفرم ها به علت کاهش قابل توجه وزن در قسمت  نک امکان کاهش وزن پریفرم در تولید بطری با حجم های یکسان وجود دارد .

 

از   2   رای
2.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.